#ΜένουμεΣπίτι

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ε-PRACTICE

Ξεκίνησαν οι διαδικτυακές προπονήσεις
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Αθλητισμός & Καραντίνα του Γιάννη Φλιάτη (Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπευτής)


Του Γιάννη Φλιάτη:Ψυχολόγος εξειδικευμένος στη Γνωστική Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία μέσω της Ελληνικής Εταιρείας Γνωστικής Συμπεριφορικής Ψυχοθεραπείας (ΕΕΓΣΨ).

Η αλήθεια είναι ότι τωρινή κατάσταση του lockdown έχει πολλές και διάφορες επιπτώσεις στην καθημερινότητα όλων μας. Το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για τους αθλητές όλων των ηλικιών και επιπέδων με εξαίρεση αυτούς που αγωνίζονται στο υψηλότερο επαγγελματικό επίπεδο, οι οποίοι συνεχίζουν κανονικά με τις αθλητικές τους υποχρεώσεις. Αυτοί οι αθλητές όμως αποτελούν τη μειοψηφία στο σύνολο των αθλητών, αφού οι περισσότεροι έχουν σταματήσει με τις υποχρεώσεις τους εδώ και αρκετές μέρες.

Έτσι παρατηρούμε ακόμα και παιδιά ακαδημιών, που είτε ξεκίνησαν πρόσφατα ένα άθλημα είτε απασχολούνται χρόνια με αυτό, να βρίσκονται σε αγωνιστική καραντίνα! Το γεγονός αυτό οδηγεί σίγουρα σε μία παύση της αθλητικής και αγωνιστικής βελτίωση σας, μπορεί όμως να έχει και ψυχολογικές συνέπειες. Οι συνέπειες αυτές μπορεί να έχουν να κάνουν με το ότι σας λείπει το αγαπημένο σας άθλημα, οι συμπαίκτες και ο προπονητής σας, αλλά και με τη χαρά του παιχνιδιού που στερείστε μένοντας τις περισσότερες μέρες στο σπίτι. Τι μπορούμε να κάνουμε για να διατηρηθούμε τόσο αγωνιστικά αλλά και ψυχολογικά σε όσο το δυνατόν καλύτερη κατάσταση; Ακολουθεί ένα μικρός και σύντομος οδηγός.

1) Δημιουργείστε ένα δικό σας καθημερινό πρόγραμμα. Φροντίστε να τηρήσετε ένα όσο το δυνατόν πιο σταθερό πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει σταθερές ώρες ύπνου και φαγητού, καθώς και ώρες χαλάρωσης ή παιχνιδιού.

2) Αναζητήστε τρόπους εκγύμνασης στο σπίτι. Σίγουρα σε αυτό θα συνεισφέρουν περισσότερο οι προπονητές σας με ειδικά προγράμματα. Παρόλα αυτά, μπορείτε να κρατήσετε τις ώρες εκγύμνασης σταθερές και να βρείτε και νέους τρόπους να γυμναστείτε μέσω του διαδικτύου και των εκατομμυρίων βίντεο που θα βρείτε εκεί. Επίσης, η σωματική άσκηση επιτρέπεται σε ανοιχτούς χώρους παρέα με ένα ακόμα άτομο, τηρώντας φυσικά όλα τα μέτρα και με προσοχή.Πάρτε κάποιον από τον στενό σας κύκλο και φύγαμε για τρέξιμο και ξεμούδιασμα!

3) Προσέξτε τη διατροφή σας.Η διατροφή μας δεν είναι σημαντική μόνο για το σώμα μας, αλλά και για την ψυχική μας υγεία. Έρευνες δείχνουν ότι μία ισορροπημένη διατροφή και οι υγιείς διατροφικές συνήθειες μπορούν να βελτιώσουν την πνευματική και ψυχική μας υγεία.

4) Αποφύγετε τις υπερβολικές ώρες μπροστά από μία οθόνη. Είτε αυτό αφορά τηλεόραση, τάμπλετ, κινητά ή υπολογιστές. Οι παραπάνω ώρες μπροστά από μία οθόνη μειώνουν την επιτυχία στα παραπάνω και πιθανώς μας οδηγούν σε περισσότερη ακινησία, κάτι που σαν αθλητές είναι καλό να αποφεύγετε αυτό το διάστημα.

5) Ολοκληρώστε τις υποχρεώσεις σας. Το ότι έχουμε περισσότερο χρόνο μέσα στη μέρα μας δίνει ίσως λανθασμένα την εντύπωση ότι μπορούμε να αναβάλλουμε τις υποχρεώσεις μας. Στην ουσία ίσως ο περισσότερος ελεύθερος χρόνος μας δίνει την ευκαιρία να τις ολοκληρώσουμε και να είμαστε συνεπείς σε αυτές. Βοηθήστε στις δουλειές του σπιτιού, κάντε τα μαθήματά σας στη ώρα τους και βρείτε νέα ίσως χόμπι!

Αφήστε μια απάντηση